CV

Curriculum vitae

Navn René Nørbjerg,

Adresse Blomsterager 414, 2980 Kokkedal

Telefon 93 86 06 80

Email rene@renenoerbjerg.dk

Summary

Siden 1996 har jeg arbejdet med ledelse, processer og projekter, herunder bl.a. med udvikling af kompetencer hos medarbejderne i de afdelinger, hvor jeg har ansvaret for implementering af forskellige projekter.

Jeg har været sparringspartner (trusted advisor) for ledelsen i forbindelse med de udfordringer, de har stået overfor i forbindelse med implementering af f.eks. LEAN og øvrige forandringer, projekterne har medført.

Jeg har erfaring med LEAN, og projektledelse både fra produktions, Distributions- og administrative miljøer.

Jeg brænder for, at kunne komme tæt på folk, og udvikle / coache dem i deres daglige opgaver, så vi sammen når de opsatte mål. Jeg har altid udviklet de medarbejdere, jeg har arbejdet sammen med, og har med glæde sendt dem videre til større projekter og større ledelsesmæssige opgaver.

Min spidskompetence er, at jeg er professionel projektleder (IPMA-C) og trives utrolig godt med tidsafgrænsede opgaver, hvor jeg er inde i en kortere eller længere tid for, at udføre en specifik og afgrænset opgave.

Det at starte en opgave op, analysere området, afdække problemstillingerne, finde løsningsforslagene, for derefter at implementere løsningerne sammen med ledelsen og medarbejderne. Incl. overdragelse til ledelsen i organisationen. Det er mig.

Som person er jeg målrettet, planlægningsorienteret, fokuseret på implementering af den enkelte opgave.

For mig er det en selvfølgelig at en aftale overholdes, også vedr. overholdelse af aftaler på økonomi og kvalitetsområderne.

Min arbejdsstil er meget energisk, systematisk og resultatorienteret. Derudover er jeg meget loyal overfor beslutninger, der er truffet.

Privat er jeg 47 år, og har siden 2000 været gift med Dorte, som jeg har 2 drenge med. Emil og Christian.

Erhvervserfaring

September 2013 - Ejer af RN Consulting

RN Consulting arbejder primært indenfor følgende områder:

  • Optimering af forretningen - Driftsoptimering.(færre omkostninger for virksomheden)
  • Kortlægning af flow for produkter og processer, afdækning af spild i processen
  • At gennemgå forretningsprocesser, og sammen optimere dem.
  • Uddanne ledere i at skabe forandringer. En forandring skal skabe en forbedring.
  • Opbygge og implementere planstyring, mål- og resultatstyring i en enhed
  • Deltage som sparring på allerede gennemførte flowdiagrammer (VSM)
  • Undervisning i LEAN, Driftsledelse, 5S
  • Interim Manager. Lej en leder i en tidsbestemt periode.

Derudover tilbyder RN Consulting også deltagelse i Advisory boards & bestyrelsesarbejde.

 

Udvalgte resultater

  • Bestyrelsesformand samt medlem af Advisory Board
  • Undervist i LEAN Driftsledelse
  • Gennemført flow for processer for skellige kunder
  • Afholdt mere end 50 foredrag om netværk

 

Maj 2016 - Senior Projektleder - Nordea (contractors)

Gennemførelse af Change Managemenet projekt i Infrastructure / Operation (I/O) i samarbejde med brugere, Internal Audit samt øvrige Stakeholders.

Referencer samt opnåede resultatr oplyses ved henvendelse.

 

Februar 2015 - marts 2016 Planlægningschef - G4S

Etablering af ny afdeling med base på Hovedkontoret i Albertslund

Ialt 13 medarbejdere, som er placeret i Albertslund, Kolding og Aarhus.

Udvalgte resultater:

  • Kapacitetsudnyttelsen af 270 montører hævet fra 68% til 80%
  • Antal afsluttede opgaver pr. montør hævet fra 3,4 stk.pr. dag til 3,6 stk.
  • Implementering af aftalte projekter, jævnfør milepælsplanerne
  • Etablering af nye planlægningsprincipper.
  • Etablering af dagligt planstyringsoverblik over åbenstående opgaver, incl. antal dage siden opstart, geografi og type af opgaverne.

 

 

November 2013 - Januar 2015 Afdelingsleder - Det Konservative Folkeparti´ Hovedkontor

 

Afdelingsleder for Foreningsservice, som bl.a. dækkede følgende områder:

  • IT området (hjemmeside, webshop, support, kurser for foreningernes webmastere)
  • Medlemsservice (oprette og vedligholdelse af medlemslister, udvalgsposter, regninger o.lign.)
  • Leverandørkontakt
  • Sekretærfunktion for diverse interne udvalg

Udvalgte resultater:

 

  • Nye kontrakter på hosting, mailsystem samt medlemsblad.
    • Reduktion af omkostninger, hhv. 50, 75 og 30 procent samt optimering af arbejdsgangene.
  • Øget kontakt mellem hovedkontor og vælgerforeninger.
    • Herunder implementering af ERFA-netværk for de vigtigste interessenter
  • Implementering af planstyring og målstyring samt løbende optimering (PDCA)

August 2010 - oktober 2013 Senior Business Process Consultant i Danske Bank Group

Arbejdsopgaverne var indenfor LEAN administration og driftsledelse.

Opgaverne var bl.a.

  • Facilitering af workshops for ledere, chefer og medarbejdere
  • Underviser på Driftsledelses- og PDCA, problemløsnings-kurser
  • Projektledelse
  • Udarbejdelse af koncepter, f.eks. for overdragelsesfasen til den enkelte afdeling efter implementering af LEAN projekterne.

Udvalgte resultater:

  • Effektivisering på min. 15% i hvert af de projekter, jeg har gennemført
  • Implementering af Driftsledelse, herunder coaching af den enkelte leder i afdelingen.
  • Implementering af planstyring, målstyring og løbende forbedringer (PDCA)
  • Implementering af kompetenceoverblik, gab, og fremadrettet planlægning med fokus på kundetilfredshed, kvalitet og leveringssikkerhed til gavn for såvel kunder som medarbejderne
  • Implementere værktøjer, til brug for synlighed af budgettet i afdelingerne, herunder budgetoverholdelse
  • Undervisning af mere end 200 deltagere på de 8 obligatoriske kurser i LEAN Driftsledelse samt PDCA.

Marts 2008 – April 2010 Postmester / Distributionschef i Hørsholm og Allerød

På baggrund af resultaterne som Postmester i Stenløse, overtog jeg et større og

mere kompliceret område med 4 mellemledere og ca. 110 medarbejdere.

Her har jeg bl.a. været ansvarlig for følgende:

  • Projektsponsor for projekter på mine 2 Distributionscentre, bl.a.

- Ombygningsprojekter

- Arbejdsmiljøprojekter

- GIS / TOR projekter vedr. omlægning af arbejdsopgaver

  • Nordsjællands største facility afdeling for afhentning af post.
  • Leveret aftalte resultater vedr. økonomi og kvalitet.
  • Skabt trivsel og glæde for medarbejderne.
  • Proceskortlægning og Procesoptimeringer
  • Systematisk anvendelse af LEAN værktøjer f.eks. Kaizen, Gemba, VSM og tavlemøder,
  • hvor indsatser blev udvalgt i samarbejde med det enkelte team.
  • Sikrede et godt arbejdsmiljø, som levede op til lovgivningen.
  • Omdeling af breve og pakker til mere end 24.000 husstande.
  • Løbende opdaterer egen viden og overholdelse af gældende overenskomster

Udvalgte resultater:

  • Arbejdsmiljø certificering gennemført ved begge enheder i 2008.
  • Økonomi og kvalitet gennemført med overskud.
  • Tilpasning af antal medarbejdere i forhold til budgettet.
  • Allerød havde i 2008 postområdets største fremgang på medarbejder
  • tilfredsheden (MKA).
  • MKA index var i 2007 på 43,0 og i 2009 69,2 (der måles fra 0 til 100)
  • MKA index i Hørsholm var i 2007 55,0 og i 2009 65,9
  • Stigning i den samlede kundetilfredshed (der måles i index fra 0 til 100)

- Allerød er steget fra index 80 i 2008 til 84 i 2009.

- Hørsholm er steget fra index 83 i 2008 til 89 i 2009.

  • Godkendt Auditering af Dansk Standard på arbejdsmiljø området

Maj 2005 - feb. 2008 Postmester i Stenløse og Slangerup

Min jobfunktion som Postmester var bl.a. følgende.

  • Projektsponsor for projekter på mine 2 Distributionscentre

- Ombygningsprojekter

- Arbejdsmiljøprojekter

- GIS / TOR projekter vedr. omlægning af arbejdsopgaver

  • Levere aftalte resultater vedr. økonomi og kvalitet
  • Sikre postlevering for de 17.000 husstande, i det geografiske område.
  • Skabe trivsel og glæde for medarbejderne.
  • Proceskortlægning og Procesoptimeringer
  • Systematisk anvendelse af LEAN værktøjer f.eks. Kaizen, Gemba, VSM og tavlemøder,
  • hvor indsatser blev udvalgt i samarbejde med det enkelte team.
  • Sikre et godt arbejdsmiljø som levede op til lovgivningen.
  • Løbende opdaterer egen viden og overholdelse af gældende overenskomster

Opgaven var ligeledes en total ”turn around ” på arbejdspladsen, lige fra at få posten omdelt til kunderne 6 dage om ugen og samtidig skabe balance mellem budget og forbrug, og ikke mindst skabe tillid hos kunderne.

Jeg var den 3. Postmester på 13 måneder. Og den første som løste opgaven, at være bedre end de aftalte KPIér på kvalitet, økonomi og medarbejdertilfredshed.

Udvalgte resultater:

  • Forbedringen på økonomien var i 2005 mere end 50% bedre i forhold til
  • forventningerne fra områdedirektøren.
  • Overskud samt budgetoverholdelse på økonomien både i 2006 og 2007.
  • Kvalitetsmæssig overholdelse af budgettet i 2006 og 2007
  • Medarbejdertilfredsheden steg fra 61,0 i 2005 til 66,0 i 2007.
  • Bedste arbejdsplads i 2007 i Nordsjælland ( målt af medarbejderne)

- Team Slangerup var i finalen som bedste team i Post Danmark

  • Integration af 7 medarbejdere fra Tyskland i efteråret 2007
  • TOP 3 som Postmester på landsplan via benchmark system (SAP).
  • Turn around fra et minus på 20% til et plus på 5% på økonomien.
  • Kvaliteten blev løftet med mere end 30%. Til målopfyldelse.

2004 – maj 2005 Stabschef i Post Danmark

Ansvarlig for indtægtssikringsaktiviteter i Post Danmark.

Opgaven var bl.a.

  • Projektchef for 3 projektledere
  • Projekt ”Korrekt pris for varen”

- Anvendelse af IT teknologien for at sikrer korrekt fakturering.

- Kontrolfunktionerne blev billigere og nemmere.

- Anvendelse af LEAN værktøjer, f.eks. Kaizen, Gemba og tavlemøder

- Sikre Supply Chain Management gennem hele produktporteføljen

  • Sikre forretningsdelen af overgangen til SAP
  • Projekt ”Portoregninger”

- Systematisering af at finde portobreve,bl.a. ved hjælp af teknologien

- Systematisering af at skrive portoregninger

- Systematisering af forløbet vedr. rykkere og incassoforløb

- Indførelse af ” 1. portobrev gratis for private” ( kundetilfredshed)

- IT understøttelse af hele processen, herunder kravspecifikation ved overgangen til Implementering af SAP bogføring

  • Projekt ”IT sikkerhed på Brevpostcentrene”

- Adskillelse af produktionens IT systemer fra det administrative IT-system, for at sikre bedre kvalitet i sortering af brevene.

- Halvårlig auditering af, at de aftalte IT sikkerhedsregler blev overholdt.

  • Proceskortlægning af samtlige processer
  • Etablerer en ensartet papirgang af kundernes bilag inkl. bogføringen
  • Sikre papirgangen, så afsender betalte den korrekte pris inkl. rabatter
  • Sikre kendskab til papirgangen hos berørte medarbejdere

Formand for international arbejdsgruppe, UPU (Verdens Post Unionen)

Bulk mail gruppen har det overordnede mål, at skabe et fælles netværk, hvor viden

om Indtægtssikring deles på tværs af de deltagende lande, selv om flere er

konkurrenter.

  • Udvalgte resultater som formand for Bulk mail gruppen:
  • Sikrede samarbejde og udveksling af viden, på tværs af forskellige lande.
  • Flere lande blev involveret i samarbejdet, på baggrund af min systematiske og tillidsvækkende tilgang til opgaven.
  • Opgaven krævede tålmodighed, og kraftig forhandlingsteknik af mig. Både inden møderne, men også på møderne.
  • Struktur på samarbejdet/ møderne.
  • Udveksling af viden om teknologien, til brug for indtægtssikring.
  • Etablering af samarbejde, mellem de europæiske lande samt USA, Canada og Sydafrika på indtægtssikringsområdet.

Udvalgte resultater som Stabschef:

  • Overholdelse af det samlede budget
  • Gennemførelse af projekt vedr. centralisering af portobreve, herunder optimering af hele processen
  • Gennemførelse af projekt vedr. EU udbud på frankeringsmaskiner til brug for facility service i samtlige brevpostcentre. Herunder etablering af nyt IT system, til gavn både for faktureringen, men også for salgsafdelingerne. (CRM)
  • Gennemførelse af projekt vedr. IT sikkerheds- samt sikrings -aktiviteter,

 

Postcentrene overholdt ved udgangen af 2004 gældende regler for begge

områder.

2001- 2003 Projektleder i Udviklingsafdeling

Projektleder for Indtægtssikring i Post Danmark, hvor formålet var følgende:

  • Udarbejdelse af drejebog, således at Post Danmark sikres indtægterne for de produkter, som distribueres. Værktøjerne for gennemførelsen var en videreførelse af LEAN Produktion og LEAN Distribution.
  • Sikrer at kontrollerne på kort sigt blev implementeret i eksisterende IT systemer og på lang sigt blev implementeret i SAP.
  • Benchmarking med øvrige postvæsener på europæisk plan samt med USA.
  • Ledelse af 6 del-projektledere og 40 medarbejdere

Udvalgte resultater:

  • Drejebog udarbejdet
  • Drejebog implementeret i hele Post Danmark
  • Budgetoverholdelse for første gang og i samtlige år
  • Etablering af afdeling med reference til vicedirektøren
  • Etablering af afdeling med reference til vicedirektøren forforretningsenheden Brev, Produktion og Transport.
  • Genplacering / afskedigelse af medarbejdere ved afslutning af projektet

2001 Projektleder i Post Danmark, Kommunikationsløsninger

Implementering af projekt Valg Af Transportmiddel i hele Danmark.

Projektet involverede 3 del projektledere samt 28 lokale implementerings ansvarlige

Projektet var en del af LEAN Distribution, som blev udrullet over hele Danmark.

Udvalgte Resultater.

  • 6,9 millioner kr. i provenu år 1,
  • 10,9 millioner kr. i år 2. Projektet oversteg alle forventninger.
  • LEAN drejebogen og det udviklede IT værktøj anvendes stadig i 2009.

Juni 2000- 2001 Projektleder i Udviklingsafdeling

Projektleder for projekt Valg Af Transportmiddel, Formålet var følgende:

  • Udarbejdelse af drejebog, til brug for anvendelse af bilparken i Post Danmark.
  • Sikre billigste transportmiddel, til brug for den enkelte transportopgave, ud fra LEAN-principperne
  • Gennemføre test af drejebogen

Udvalgte resultater.:

  • Udarbejdelse af drejebog
  • Udarbejdelse af IT værktøj til gavn for brugerne af drejebogen.
  • Gennemførelse af pilot til aftalte termin samt økonomi og benefit.
  • Sikre medarbejderne en fair fratrædelse ved projektets afslutning.

1999- maj 2000 Proceskonsulent i Post Danmark Udvikling

Del af Task Force Team som skulle finde indsatsområder i forbindelse med

maskinel-sætning af post på brevpostcentrene i Danmark. Opgaven var en del af

implementeringen af LEAN Produktion i hele Danmark.

  • Kortlægning af de samlede processer for HR og Driften
  • Kortlægning af processerne i brevpostcentret
  • Kortlægge produktionsledernes dagligdag ( tid pr. proces)
  • Udarbejde handlingsplaner pr. produktionsleder
  • Udarbejde handlingsplaner for driften
  • Udarbejde procesoptimering med LEAN som værktøj

Udvalgte resultater.:

  • LEAN Produktion implementeret i hele Danmark
  • Udarbejdelse af ny logistik aftale med interessenterne
  • Aftalt provenu hjemtaget

1998 – 1999 Post Danmark, Projektleder postområde Østerbro

1996 – 2004 Post Danmark Uddannelse. Uddannelseskonsulent

Deltidsjob ved siden af mine fuldtidsjob i Post Danmark.

Uddannelse

2017 GDPR Foundation, EU GDPR Insitute

2016 PRINCE2 Foundation, Peak consulting

2016 ITIL Foundation, Westergaard

2011 Diplom i Ledelse, Det afsluttende modul, jeg skrev om forandringsledelse

2010 Diplom i Ledelse valgmodul " Ledelse og Coaching"

2010 Recertifisering IPMA-C, Projektforeningen

2010 Diplom i Ledelse, valgmodul " Projektledelse"

2009 Diplom i Ledelse modul 3 ”Ledelse og Organisation”

2009 Diplom i Ledelse modul 2 ” Ledelse og Medarbejdere”

2008 Diplom i Ledelse, modul 1 ” Det Personlige lederskab”

2005 Recertifisering IPMA-C, Projektforeningen

2004 ECU (Executive Chef Uddannelse) Handelshøjskolen i København

2004 Uddannet som Assessor EFQM standard, DIEU (i dag Mannaz)

2001-2002 IPMA- C Projektleder, Projektforeningen

2000 Merkonom. Logistik, Niels Brock

1992-1998 Merkonom. Driftsledelse, Niels Brock

1998 PC kørekort, Niels Brock

1987-1989 Driftsteknisk assistent. Københavns Tekniske Skole

Kurser

2017 GDPR, Copenhagen Compliance

2017, GDPR, Kromann Reumert

2011- 2012 Lean Master Class, Driftsoptimering i adm. og service, Implement

2011 Powerpoint kursus

2011 Faciliteringskursus, Implement (3 dage)

2006 Kursus for SU (Samarbejds Udvalg) medlemmer 2 dage

2004 Kursus i Coaching, Learn2lead

2002 Advanced Power2Influence, Learn2lead

2001 Power2Influence, Learn2lead

1999 Projektlederkursus del 1. DIEU (4 dage)

1996-1997 POL uddannelsen (Intern lederkursus 4 uger)

1997 § 9 kursus i sikkerhed

1996 Kommunikationsorientering (3 dage)

1996 + 2000 Kursus i præsentationsteknik (3 dage)

1996 Kursus i medarbejdersamtaler (2 dage)

1996 Fagforeningskursus, trin 1 Dansk Post Forbund (5 dage)

Fritidsinteresser samt tillidshverv

 

2017- Kandidat til #kv17, Fredensborg kommune, nummer 4 på liste C

2016- Økonomiansvarlig folketingskandidat; Lars Arne Christensen, liste C

2014- Bestyrelsesmedlem i Powerjobsøgerne

2014- Næstformand i Nørdenirvana

2012- 2014 Bestyrelsesformand i FDF Karlebo

2013- 2013 Bestyrelsesmedlem i Nordsjællands Storkreds

2012- 2013 Formand for Rasmus Jarlov´ kampagneudvalg

2009- 2013 Bestyrelsesmedlem i Det Konservative Folkeparti, Fredensborg kommune

2005- 2010 Næstformand i Chefkredsen, HK Post & Kommunikation

2005- 2009 Bestyrelsesmedlem i FDF K7 Frihavn (kasserer)

2000- 2002 Medlem af Hørsholm sogns menighedsråd

2002- 2005 Formand for forældrebestyrelsen i Breeltegaarden daginstitution

1987- 2005 FDF leder, samt instruktør på FDF´ lederskole

1990- 1995 Bestyrelsesmedlem i FDF Albertslund

Andet

2010 - Holder løbende indlæg om, at finde den næste jobmæssige udfordring via netværk

2002 Indlæg ved postal konference for de postale sikkerhedschefer samt ansvarlige for

indtægtssikring i EU, Afrika samt USA og Canada.

2002 Indlæg ved konference for de postale interne revisioner i EU, Afrika samt USA og

Canada.

Kørekort Kategori B til bil under 3.500 kg.

Referencer Kan ses på min profil på www.linkedIn.com

Derudover kan øvriges kontaktes, efter behov

Sprog

Dansk – Modersmål

Engelsk – forhandlingsniveau

IT

Erfaren bruger af Microsoft office pakken og MS Project

Kendskab til SAP

2000-2001 Ansvarlig for Projektlederens værktøjskasse i Post Danmark Udvikling